Danas je održana prezentacija projekta Što je iza grupe FCA, serijala od pet živopisnih dokumentarnih filmova koji opisuju iznenađujuću pozadinu složenih faza istraživanja i razvoja vozila marke FCA: grupa FCA po prvi puta otvara vrata svojih centara diljem svijeta.
Svi ljubitelji automobila mogu uživati u jedinstvenom i privilegiranom prikazu detalja svih aktivnosti inženjera i tehničara koji neprekidno rade da bi zajamčili kvalitetu, sigurnost, pouzdanost i udobnost proizvoda u svim uvjetima. Upravo se zato zahtjevna testiranja, provjere, provjere valjanosti i ispitivanja otpornosti održavaju na najekstremnijim mjestima: strukturalna ispravnost svakog projekta ispitivanja ključan je element aktivne sigurnosti i idealno, treba ga mjeriti u različitim okolinama, od -40 °C u Arjeplogu U Švedskoj do +40 °C u Upingtonu u Južnoafričkoj Republici.
Mjesto sastanka povijesti i budućnosti
Mjesta i okruženja predstavljaju prvi tematski dio serije Što je iza grupe FCA: zaleđeni svijet sjeverne Švedske i pustinje južne Afrike tema su prvih dviju epizoda ovog dokumentarnog serijala, a u sljedećim mjesečnim nastavcima ponudit će se posjet ostalim centrima izvrsnosti grupe FCA: poligon u Baloccu (okrug Vercelli), centar sigurnosti i istraživanja „Centro Ricerche Fiat” u Orbassanu (okrug Torino). Sva najmodernija tehnička središta najnovije generacije odjela za istraživanje i razvoj: eksperimentalni centri, testne staze, tehnološke strukture i uredi posvećeni ostvarivanju ukupne kvalitete.
Pokretanje vozila: sinteza beskrajnih zahvata
Serija Što je iza, kada završi s istraživanjem mjesta na kojima se svakodnevno ispisuje povijest i budućnost grupe FCA, istražit će i posebne teme koje uključuju učinkovitost motora, tehnologiju, pozornost koja se posvećuje svakom detalju, udobnost i užitak u vožnji te aerodinamiku i načine trakcije. Kada sjednete za upravljač nekog od vozila grupe FCA iskusit ćete sve njegove vrline: od jednostavnosti pokretanja motora do manevriranja, a potom i uživanje u njegovoj sigurnosti, tišini, poletnosti i držanju ceste: uživat ćete u pogodnosti složenog, zahtjevnog i neprekidnog procesa. Projekt Što je iza grupne FCA otvara vrata grupe da bi predstavio ogromnu količinu rada i stručnosti koja se ulaže u razvoj svakog modela.
Arjeplog: Poligon grupe FCA
Arjeplog je gradsko područje u sjevernoj Švedskoj koje pokriva oko 14.500 2 i gdje se nalazi poligon grupe FCA. Pruža idealne uvjete i pogodnosti za testiranje vozila u uvjetima ekstremno niskih temperatura: zemljopisna širina je gotovo jednaka kao na Islandu, a temperature se mogu spustiti i do -40 °C…no sigurnost je najvažniji prioritet. Brojna zaleđena jezera daju puno kilometara testnih staza sa širokim i sigurnim evakuacijskim putovima. Dodatnu prednost, uzimajući u obzir konkurentnost ovog sektora, predstavlja i izoliranost područja: udaljenost od oko 1.000 km od Stockholma i Sjevernog pola jamči maksimalnu diskreciju. Prianjanje na ledu je nepopustljivo i to stručnim tehničarima omogućuje opetovano obavljanje testiranja da bi se dobro namjestio klima uređaj, sustavi za odleđivanje i odmagljivanje te provjeru tehničkih karakteristika svih materijala i vrijeme odaziva brojnih aktivnih sustava na vozilu. Tu je spektakularan zaleđeni krajolik koji pruža površine s niskom razinom prianjanja na kojem su stvorene velike ledene piste i kosine. Na njima se obavljaju brojna ispitivanja, od namještanja ovjesa vozila do kinematike (strukturalna popustljivost ovdje je svedena na nulu) i opetovana ispitivanja guma, kočnica, upravljačkih sustava, trakcije i sustava diferencijala. Sve mora savršeno raditi čak i u najtežim uvjetima!
Upington: testiranje na vrućini
Ako s jedne strane polarne temperature Arjeploga pružaju idealne uvjete za testiranje na hladno za grupu FCA, Upington je pak idealan za brutalno ispitivanje na vrućini. Upington, grad u sjevernom dijelu Južnoafričke Republike, u blizini granice s Bocvanom i Namibijom, leži na rubu pustinje Kalahari, pored ogromnog parka Kgalagadi…što na jeziku plemena Bantu znači „bezvodno područje”. To je jedno od područja najveće vrućine u Južnoafričkoj Republici i pruža optimalne uvjete za procjenu učinaka maksimalnih temperaturnih ekstrema, prašine i suhoće na ispravan rad vozila. Sastavni dijelovi i sustavi vozila, a da bi se osigurala pouzdanost u svim uvjetima, podliježu nemilosrdnom ispitivanju: motori, klima uređaj, sigurnosni sustavi i materijali moraju izdržati sve vremenske uvjete i uvjete u okolini. Klima je u ovom dijelu južne Afrike neprestano suha što omogućuje stalno ponavljanje testiranja točnog namještanja.